Sofőrvadász

2017.03.15

Az utak királyai vagy az áruszállítás rabszolgái?

A németországi 45ös pihenő tilalom bevezetésével kapcsolatban találtam ezt a tavaly decemberi videót. Sajnos csak németül elérhető, de kis nyelvtudással a lényeg könnyen leszűrhető. A videó részben arról szól, hogy nagy német fuvarozó cégek román "rabszolgákat" tartanak az áruik fuvarozásához úgy, hogy román fuvarozócégeken keresztül foglalkoztatják a sofőröket. A nagy német gyártók pedig, élen az autógyártókkal, a nagyobb profit érdekében nem vesznek tudomást, ahogy a németben hívják az "Autobahnnomaden", azaz autópályanomádokról.

Nem akarok demagóg lenni, de szerintem a gond nem a kelet-európai sofőrökkel és fuvarozó cégekkel van!!! A gond a német fejekben keresendő! Ahogy a nagy bankok először a hiteleken keresztül szívták el a pénzt Kelet-Európából, aztán az olcsó munkaerő és adókedvezmények miatt költöztették hozzánk leányvállalataikat, most a fuvarozó szakmában tetőzik a kizsákmányolás. 

Nem a vezetési időket és a 45 órás pihenőket kell ellenőrizni, ezzel rettegésben tartani a sofőröket, hanem azokat a cégeket kell ellenőrizni, akik ezt megkövetelik. Azokat a cégeket, akik azt mondják: 

Jusson el az áru A-ból B-be, akkor és amikor én mondom, a lehető legalacsonyabb áron!  Old meg, nem érdekel hogyan, mivel és milyen eszközökkel.

A szép új JUST IN TIME világ!

Nem csak akkor kell felemlegetni az egyenlő versenyfeltételeket, mikor a hétvégi pihenőkről, vezetési időkről van szó, hanem akkor is, mikor a fuvardíjakról van szó. Akkor, mikor az import fuvardíj Karácsony előtt 2 héttel 200euróval kevesebb, a Karácsony előtti héten meg fele annyi, mert úgyis haza akarja hozni az autóját a fuvarozó, elviszi azt ennyiért is!

Hol vannak ez egyenlő feltételek, ha a német sofőrök nagy többsége pénteken délután eldobja a kulcsot, addig a román, magyar, lengyel sofőr előrak neki, mosat, szervizbe viszi az autót vagy épp úton van.

Egyenlő versenyfeltételek!? Üres duma! Az érem, melynek a nyugati barátaink csak egyik oldalát látják!