2017.01.17
Az osztrák minimálbér az utolsó csepp lesz a pohárban?
Sajnos a francia, német, olasz és osztrák mintára hivatkozva más európai országok, elsők között Belgium is tárgyal a külföldi sofőrök bejelentési kötelezettségének bevezetéséről.
Közben a kötelezettségszegési eljárások zajlanak Franciaország, Németország, Olaszország és Ausztria ellen is, de nem tudni mikor születik meg és milyen lesz a döntés.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete mellett más hazai és több európai szakmai szervezet is tiltakozik a bevezetett adminisztrációs terhek ellen, reméljük végül majd sikerrel.
Az MKFE a következő hírlevelet tette közzé:
Becsey Zsolt hazánk EU nagyköveténél és az Európai Bizottság közúti főigazgatójánál tiltakozott a 2017. január 1-étől hatályos osztrák szabályok miatt. A főtitkár az osztrák rendelkezések végrehajtásának azonnali felfüggesztését követelte, jelezve, hogy azok a jelenlegi formájukban végrehajthatatlanok, a túlzott adminisztratív terhek, és a kilátásba helyezett aránytalanul magas büntetések miatti fenyegetettség ellehetetleníti a magyar fuvarozók működését.
Stelbaczky Tibor EU-nagykövet arról tájékoztatta Becsey Zsoltot, hogy felvette a kapcsolatot az ügyben az osztrák nagykövettel, és az Állandó Képviselők Tanácsában személyesen is azt erőlteti majd, hogy az osztrák fél függessze fel az ellenőrzést és a végrehajtást.
A mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatóság közúti igazgatója Becsey Zsoltnak elmondta, hogy az osztrák szabályok miatt több EU tagállam megkereste őt, követelve a szabályok végrehajtásának azonnali felfüggesztését. Eddy Liegios jelezte, hogy január 16-ára személyes egyeztetést kért Henrik Hololei főigazgatótól, és tájékoztatta a fejleményekről Violeta Bulcot, az EB közlekedési biztosát is.
Becsey Zsolt felhívta Liegios figyelmét arra, hogy az osztrák szabályozás – a kilátásba helyezett túlzó és elrettentő bírságok miatt – gyakorlatilag egyenlő a belső piaci szolgáltatás technikai akadályozásával. A főtitkár újra nyomatékosította azt az álláspontot, hogy a magyar vállalkozók szolgáltatni akarnak, és nem háborúzni, ezért a jogi véleményünk – miszerint továbbra is jogtalannak ítéljük a határon átnyúló közúti személy- és áruszállítási szolgáltatásokra a kiküldetési irányelv kiterjesztését – fenntartása mellett követeljük az osztrák, és más nyugati protekcionista intézkedések azonnali felfüggesztést, a kötelezettségszegési eljárások végigvitelét, továbbá a kétoldalú tárgyalások megkezdését az alkalmazhatóságukról.
Becsey Zsolt a nagykövetnek és a közúti igazgatónak is megerősítette, hogy fenti szándékunkkal Bécsben is bejelentkeztünk, és azt követeltük a Nagyköveten keresztül, hogy tárgyalásokat kezdhessünk az osztrák közlekedési minisztériummal, amely a kérdésben – a közlekedési ágazat speciális helyzete miatt – illetékesebb, mint a szociális tárca.
Eddy Liegios válaszában jelezte, hogy 2016. decemberében már elindították az előzetes kötelezettségszegési eljárást az osztrákokkal és az olaszokkal szemben is, és – ahogy azt novemberi találkozójukon Matthew Baldwin, az Európai Bizottság mobilitáspolitikai és közlekedési főigazgatóságának igazgatóhelyettese Becsey Zsoltnak ígérte –, viszik tovább a francia és német eljárást is.